Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

středa 2. prosince 2020

Díl Rodinné kroniky, Farní (a jiné) kostely spojené s rodokmenem

     Ozývají se mě lidé s žádostí o zaslání mnou vytvořených Rodinných kronik (omlouvám se, ale nezasílám). Osobně si myslím, že pro vaši inspiraci jsem toho dal na web dost a jak vidíte tak ještě přidávám.

     Samozřejmě, každý se rozhodne pro to jak svou kroniku bude členit a jakém rozsahu ji vytvoří. Jaké věci do kroniky zahrne. V podstatě na to pokud vím neexistuje nějaká šablona. Doufám, že vám to rozšíří vaši představu pro kroniku.

     Tuto knihu jsem napsal abych rozšířil informace o tom, kde byly prováděny křty, oddání a poslední rozloučení se zesnulými. A tak jsem se musel trochu ponořit do církevního učení o přijímání svátostí:

Křest

Biřmování

Eucharistie

Svátost smíření (svatá zpověď)

Svátost nemocných (poslední pomazání)

Manželství

Kněžství (svěcení)

     A taky historie kostelů. Některý kostel vyhořel, a i několik let nemohl sloužit svému účelu. V pozdější době nastupují občanské sňatky, a tak jsem musel přidat i radnice. A po skončení lidského života se lidé dostávají na hřbitov tak jsem později (letos) připojil i hřbitovy.

     Protože se snažím udělat e-knihy nejen pro běžné čtení, ale také využít možností co dává tento formát. Na konci knihy je výřez mapy s ikonami kostel, když na ně kliknete přesunete se na daný kostel, dále je zde i znázorněn vývod mého stromu a pokud kliknete na manžele tak vás to posune na kostel ve kterém byli oddáni.

     Dále je kniha rozdělena na podle zemí Morava, Slovensko (Uhry), Dolní Rakousko (NÖ). Více vám napoví Obsah knihy, který jsem také přiložil.

Celkový rozsah knihy

Úvod

Obsah knihy

Obsah knihy

Ukázka stránky

Ukázka stránky

Ukázka stránky s popisem

Ukázka stránky s popisem

Ukázka členění části s hřbitovy

Hodonín

Ukázka jedné stránky s mapou

Ukázka jedné stránky s vývodem


1 komentář: