Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

neděle 18. září 2022

Kniha Rodinné kroniky - Svatební oznámení, oznámení o svatbě, poděkování, blahopřání k sňatku

     V této knize jsem zpracoval mou sbírku přání a oznámení, které se točí kolem sňatků. Celou mou sbírku nemohu předat všem co o to z rodiny mají zájem. Proto jsem se rozhodnul z nich udělat další díl pomocných knih Rodinné kroniky. Možná to přispěje i k tomu, že dostanu od příbuzných další podklady.

     V této knize chci zaměřit na svatební oznámení, oznámení o uzavření sňatku, poděkování za svatební blahopřání novomanželům a blahopřání od novomanželů.

      Tyto podklady jsem rozdělil do čtyř částí viz. obsah a snažil jsem se je seřadit abecedně, což je na jednu stranu přehlednější, ale vznikne zde problém, že seznam nebude rozdělen do čtyř mých hlavních větví Hradil, Damborák, Stránský a Puchmayer. Takže si lidé co tuto knihu dostanou budou muset vybrat jen ty své příbuzné.


     Celkem je to 75 různých přání oznámení od 19. století do dnešních dnů. No asi to není velká sbírka, ale jsem vděčný zejména za ty nejstarší. Například mého pradědečka a prababičky, kteří měli svatbu v roce 1897.

     Jedno přání k sňatku mého dědečka a babičky mě například prozradilo, že v době jejich sňatku je dědův sourozenec v té době ve Vídni i s manželkou. Takže i tyto zdánlivě bezvýznamné památky nám mohou mnohé napovědět. Například i to, že sňatek proběhl na Červené Lhotě (a příbuzný je z druhého konce republiky i s nevěstou, zámku Hluboká a podobně, a pokud hledáme záznam o jejich sňatku tak se nám to může povést právě díky těmto podkladům.



Žádné komentáře:

Okomentovat