Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

úterý 4. května 2021

I v mém rodokmenu se nachází příjmení Tetur a můj zájem o původ tohoto příjmení na Moravě.

      Podle některých představ a rodinných tradičních výkladů předkové tohoto rodu by měli pocházet z Francie. Většinou se tyto rodinné povídání nepotvrdí, těch příkladů co se splnili je podstatně málo.

      Když se podíváme tak například na Wikipedii je takový článek o Teturech:

Cituji:

„Tetourové z Tetova byli starý český i německý rytířský rod z Tetova (německy Tettauer von Tettau v dnešním Braniborsku), který povýšil do panského stavu. …“

Více najdete na této adrese >>>


V seznamu Francouzů co přišli jako obnovitelé pustého Čejče se toto příjmení nenachází, viz odkaz na tento seznam na mém blogu >>> 

     V mém rodokmenu mám jen malou část Teturů a to v mém rozrodu, Rád bych zjistil kam až se kdo s rodokmenem Tetur dostal do minulosti, jaký má nejstarší matriční záznam z našeho území.

 


     Samozřejmě příjmení Tetur je pro můj strom okrajovou záležitostí, zejména protože pro mne jsou významní Pulsbergerové a jeden si vzal za manželku Tetur a tak se do mého rozrodu dostalo toto příjmení. Tím, ale není nijak omezen můj zájem o původ tohoto příjmení.


Na FamilySearch jsem našel:

62x příjmení Tetur a to hlavně jižní Morava, USA a v jednom případě Francie z toho 6x je uveden odkaz na rodokmen na FS >>>

28x příjmení Teturová a to hlavně na jižní Moravě z toho 1x je uveden odkaz na rodokmen na FS >>>

Při hledání příjmení na Geni jsem našel:

Pouze jeden odkaz na příjmení Tetur: Jan Tetur (c.1819 - d.) - Genealogy - Geni >>>


Na MyHeritage se nachází tyto informace:

Všechny sbírky

Sčítání lidu & volební seznamy 4

Rodokmeny 806

Narození, sňatky a úmrtí 24

Fotografie 57

Armáda 10

Přistěhovalectví & cestování 4

Noviny 1 172

Knihy a publikace 90

Veřejné záznamy 5

Školy a univerzity 4

Adresáře, příručky  & odkazy 17

Jak jsem to procházel tak zase zámoří nebo náš stát, pokud jsem zadal místo narození stát Francii tak to našlo jen jednoho a to ještě v rodokmenech co tam dávají lidé.

Tady je ukázka jednoho Tetura co odešel do Argentiny:







Žádné komentáře:

Okomentovat