Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

středa 17. srpna 2022

Jak jsem převedl elektronickou knihu za zvukovou verzi pro poslech Rodinné kroniky

 Dávám sem ukázku jedné kapitoly, jednoho dílu Rodinné kroniky. Je to o zpracování jedné rodové generace. Předem upozorňuji, že program pro převod zvuku je bezplatný a zatím nezvládá 100% intonaci a hlavně mu dělá problém čtení cizích slov (jmen a příjmení v jiném jazyku). Dále mu dělá problém čtení datumů, čte je jako čísla a pokud je tam zkrácená verze měsíce např. Led. Tak to přečte jako led a ne jako leden, pro to jsem musel převést všechna data do textové podoby. Jde to, ale udělat pomocí CTRL+H „nahradit v textu“, samozřejmě je to trochu složité ale pak to zní lépe.

 Původně jsem chtěl sem dát jenom zvuk, ale zjistil jsem, že to můžu udělat jen přes YouTube a tak jsem k tomu přidal dvojlisty ze stránek, které jsou čteny.

 Samozřejmě to není jako když to někdo čte jako dobrý přednašeč, ale to já nejsem. Zkusil jsem to poslat více lidem z rodiny a celkem se to líbilo i přes ty nedostatky.

 Třeba jste našli nějaký lepší program nebo hlas co se dá požít. Netvrdím, že je to vynikající, ale myslím si, že se to dá poslouchat a tak si to možná poslechne více lidí a pak si možná vezme i tu textovou verzi a prohlédne si ji a možná se do ní také začte.

 Tak tady je ukázka z YouTube:

Délka celého videa je cca 22 minut. 


Žádné komentáře:

Okomentovat