Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

pondělí 1. srpna 2022

Tak jsem nakonec pomocí matrik propojil příjmení Bíza z Čejkovic s Bíza z Čejče

 Tak včera jsem dokončil další díl mých dílů Rodinné kroniky, "K81, RK, 05, Čejč, Bizot (Bizet), Bißa.Bisa, Biza, Bíza - historie rodu.".

 Jak jsem již psal v předešlém článku snažil jsem se najít všechny předky jednoho z mužů jež se přiženili do rodiny Hradilů. Jedná se o Bízu Vladimíra. Jeho předkové pochází z Čejkovic a nakonec jsem se dostal k rodu Bíza na Čejči a tam našel spojení s jeho původem s Francií (Frensch-Comté).

Jak jsem zjistil tak nepatřil ani k první ani druhé vlně Francouzských kolonistu, kteří přišli do Čejče, ale on sem přichází někdy před datem 1778-11-15 kdy jsem v matrikách našel první záznam o narození dcery Josefa Bizota (Bíza). Pak je uváděno, že zakoupil Kolonii č. 20 od Jakuba Posta v roce 1784.

 Citace:

„Mezi novými usedlíky objevuje se nové francouzské jméno Bizot. Josef Bizot (Bizet) koupil r. 1784 od Jakuba Posta (Posty) kolonii č. 20." 172

__________

172 HLAVINKA, K., NOHÁČ, J.. Hodonský okres, sv. II., s. 146.

 Samozřejmě celý výzkum není zcela dořešen. Chybí doložení odkud do Čejče přišel a kde se narodil on i jeho manželka, kde měli svatbu a řada dalších otázek. Dále je zde otázka potomků Vladimíra Bízy a jeho manželky a dětí. Na parte jsou uvedeny také děti s rodinami. To vše, ale bude problém rozmotat, protože o nic nevím nic a ten stoletý ochranný zákon mě moc nepomáhá. Takže to bude asi běh na dlouhou trať získat více informací.

 Zcela jistě zde budou badatelé, kteří se v bádání dostali dále, zejména přímí potomkové.

Tady je ukázka knihy

 



Žádné komentáře:

Okomentovat